Rzodkiewka

Rzodkiewka

Rzodkiewkę w zależności od odmiany można uprawiać pod osłonami lub w gruncie. Pamiętajmy, aby dobrze dostosować wybór odmiany do planowanej  uprawy. Odmiany wczesne polecane są do uprawy wiosennej, wysiane za późno wybiją w pęd kwiatostanowy, zaś odmiany do uprawy całosezonowej w gruncie można wysiewać od wczesnej wiosny do końca okresu wegetacji tj. do sierpnia – września. W naszej ofercie, znajdują się nasiona odmian,  które polecamy do uprawy przez cały sezon wegetacyjny, także latem. Odmiany te są odporne na wybijanie w pędy kwiatostanowe, co pozwala cieszyć się tą smaczną nowalijką dłuższy czas. Rzodkiewka wymaga stanowiska słonecznego, o glebie lekkiej, przepuszczalnej, zasobnej, o niskiej zawartości azotu. Zalecana rozstawa dla uprawy rzodkiewki wynosi od 10 do 20 cm między rzędami i od 2 do 4 cm w rzędach.

Rzodkiewkę należy podlewać regularnie ale niezbyt obficie. Nieregularne podlewanie może spowodować pękanie korzeni, zaś zbyt obfite – przerost liści kosztem rozwoju korzeni. Pozostawiona zbyt długo w gruncie sparcieje dlatego dobrze jest zbierać rzodkiewkę gdy tylko dojrzeje. Nie należy uprawiać jej na miejscu po roślinach kapustnych z uwagi na wysoki poziom azotanów w podłożu.
Uwaga ! żółte przebarwienia na liściach mogą oznaczać zbyt wysoki poziom azotanów w glebie.

Rzodkiewka jest źródłem witaminy C, witamin z grupy B oraz wapnia, fosforu i żelaza. Wapń odpowiada za budowę kości więc działa wspomagająco w osteoporozie, żelazo wzmacnia system odpornościowy, zwalcza anemię a potas odpowiada za regulację ciśnienia krwi polecany jest więc w chorobach nadciśnienia, dotlenia mózg więc wpływa wydatnie na koncentrację. Rzodkiewka jest niskokaloryczna, pobudza łaknienie i trawienie, wspomaga pracę wątroby i jelit ponadto działa bakteriostatycznie i grzybobójczo (jak antybiotyk).

W medycynie naturalnej rzodkiewkę stosuje się przy kamieniach nerkowych, krzywicy, anemii, artretyzmie, demineralizacji organizmu i reumatyzmie. Ponieważ rzodkiewka zawiera związki siarki może pomagać w walce z łamliwością włosów i paznokci. Spożywamy ją świeżą jako dodatek do sałatek, twarożków czy krojoną na kanapki, możemy ją dodać również do chłodników – zup podawanych na zimno.

Product added to wishlist
Product added to compare.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.